U2 - boehoehoe?

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.

Klodomir

Refugee
Joined
Jan 31, 2001
Messages
1,198
Location
Denmark
Ik heb dit op http://www.knagendevragen.nl gevonden:

Kippenvel
Bij sommige muziek is het steevast raak. Na de eerste drie tonen herken ik de plaat en krijg ik spontaan kippenvel, soms gepaard gaand met vollopende ogen. Na een tiental seconden verdwijnt dit weer. Het gaat steeds om een plaat die ik goed vind, maar welk mechanisme maakt dat ik zo reageer?


Biologen en medici kunnen waarschijnlijk haarfijn vertellen welke hormonen, endorfinen en neurotransmitters door het lichaam razen bij dit hemelse, quasi-verliefde gevoel. Maar het preciezer mechanisme is nooit helemaal opgehelderd. Anders zou het schrijven van een nummer ??n hit een berekenbare zekerheid zijn. Iedereen in de muziek is op zoek naar dit mechanisme om er rijkdom en roem mee te vergaren.

Vanuit de muziek kan ik het verschijnsel wel begrijpen. Muziek is georganiseerd geluid. In de chaos aan klanken en geluiden herkennen we aangename patronen. Die ordening is een tegenwicht tegen de desintegratie, die eigen is aan de natuur. Welke muziek dit gevoel van behagen teweegbrengt, is voor iedereen verschillend. De muziekcultuur waaraan iemand tijdens de adolescentie onderhevig is, is daarbij vaak in het verdere leven bepalend.

Het weldadige effect van muziek op het menselijk lichaam wordt toegepast in de medische wetenschap. De nadelige effecten van een narcose worden minder wanneer de pati?nt tijdens een operatie kan luisteren naar zijn of haar favoriete muziek.
Edy Elsinghorst, Winterswijk
 
last van veel vrije tijd Klodomir?

------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Het antwoord op mijn knagende vraag (waarom is het "Geraniums" i.p.v. "Gerania"?) staat er niet bij.
 
Waarschijnlijk omdat geranium niet uit het latijn komt, maar uit het grieks..

Wat mij altijd opvalt is dat op klokken met romeinse cijfers de 4 IIII is ipv IV..
 
Wij hebben thuis een klok met IV erop (net nog even gecheckt) en twee met IIII erop, is dus niet altijd zo....

------------------
Vorsprung durch Technik

I was born a free man, I will die a free man
 
wauw! das dan de eerste, ik ben er nog nooit een tegengekomen! maar ik heb na veel therapie etc toch een manier gevonden om gewoon vrolijk door het leven te gaan..
 
naar welke therapeut ben jij dan geweest?

------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Originally posted by Tobe:
Wat mij altijd opvalt is dat op klokken met romeinse cijfers de 4 IIII is ipv IV..
Grappig. Ik zat gisteren in een bar waar ze zo'n klok hadden hangen, en boven op de "IIII" had iemand "IV" geschreven.
 
Originally posted by Rono:
Welke bar was dat ?
Hmmm... kweetniemeerzozeker... het was in Haarlem... alleen weet ik de naam niet meer. Verdomde alcopops!
 
Yeah so stick that in your haarlem pipe and smoke it klod, sitting there all formal, like....

tongue.gif
 
Originally posted by Klodomir:
Ja, Angela, we hebben het over jou. We zitten je hier gewoon zwart te maken.


Har, you think Im funny?

You translated to this:
Yes , Sting , we talk about your. We sit yours hither wonted black within take.

You know, everything in Dutch translates to hither this and hither that....and damn K's everwhere!

biggrin.gif
 
Originally posted by Angela Harlem:
Yeah so stick that in your haarlem pipe and smoke it
OK, now you literally made me LOL at work, and people demand to know why!
 
Did you tell them you were evil and made your poor hapless aussie friend do something while you sat yonder hither wonting black??
mmmmm......

biggrin.gif
 
Back
Top Bottom