Nederlands Draadje 2 - Voor mensen met en zonder leerprobleem

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.
Status
Not open for further replies.
Dag levend! Fancy seeing you around here!:wink:

Haha, damn, zit op werk en alle koelers waren naar de klote,
aquarium temp. was veel te hoog, en ons kantoor was een sauna. :crack:
Koelers gefixt samen met Gerard.
Nu eindelijk wat frisse lucht op kantoor en de aquariumbak gaat ook eindelijk weer omlaag. Welkom terug op werk:lol:
 
Heeft er een een lelijke infectie opgelopen, omdat de temp. omhoog was gelopen is het verergerd. Gellukig konden we d'r meteen vangen omdat ze precies boven zwom, ze zit nu in quarataine , en Gerard gaat om antibiotica.
Voor de rest heeft alles het wonderbaarlijk overleefd. Godzijdank.
Zou echt een grote teringbende kunnen zijn geweest :crack:
 
Da's wel geluk hebben, zijn dat soort infecties goed te behandelen? Beter dat nie alles spontaan de pijp uit is gegaan.

Dat had ik altijd met m'n tropische vissen. Was er een stroomstoring, dan moest ik gelijk naar huis. Ging de temperatuur van 't water maar een paar graden omlaag dan lag de helft al dood in de bak. Andersom zal 't waarschijnlijk ook niet goed geweest zijn.
 
Het was vannacht godzijdank een stuk koeler, maar wel lastig slapen met die stortende regen en bliksem. Ik heb maar de gordijnen open gedaan en bliksem gekeken tot ik vanzelf in slaap viel. :D Was wel mooi.
 
Da's wel geluk hebben, zijn dat soort infecties goed te behandelen? Beter dat nie alles spontaan de pijp uit is gegaan.

Dat had ik altijd met m'n tropische vissen. Was er een stroomstoring, dan moest ik gelijk naar huis. Ging de temperatuur van 't water maar een paar graden omlaag dan lag de helft al dood in de bak. Andersom zal 't waarschijnlijk ook niet goed geweest zijn.

Jah , ligt er aan, tis al tamelijk erg , en ze wilt nu niet eten dus krijgen we haar medicatie ook niet makkelijk binnen. Deel stress denk ik dus ik hoop dat het morgen beter gaat.

En ja je aquarium is een goede vergelijking, een paar graden is al funest voor die beesten, hier hetzelfde. Normaal is het water rond de 15 graden en nu 17.5 of hoger. :down: Faal koeling.
 
Dat schiet ook niet op. Watvoor vis is het? Stress is sowieso niet echt goed voor vissen, dus da's geen lekkere combi.

Da's wel een behoorlijke verhoging! Maakt het trouwens uit dat het zeedieren zijn? Ik zou zeggen omdat de zee in temperatuur schommelt dat ze het iets beter kunnen hebben, maar ik weet niet of dat ook echt zo is.
 
Dat schiet ook niet op. Watvoor vis is het? Stress is sowieso niet echt goed voor vissen, dus da's geen lekkere combi.

Da's wel een behoorlijke verhoging! Maakt het trouwens uit dat het zeedieren zijn? Ik zou zeggen omdat de zee in temperatuur schommelt dat ze het iets beter kunnen hebben, maar ik weet niet of dat ook echt zo is.

Stekelrog, zijn behoorlijk taaie beesten, dus dat is wel een plus.
Verder scheelt het voornamelijk per soort vis wat veel kan hebben,
ik denk dat als er een als eerste de pijp uit zou gaan dat het de kabeljauw was geweest. En daar hebben we er maar 2 van dus dat zou kut wezen :D.
Hij had het wel taai maar bleef leven. Waren echt even slechte momentjes.
We hebben nu 6 ventilators daarboven neergezet om ook nog een beetje te koelen. Alle kleine beetjes helpen. Het gaat like... 3 dagen duren om de temperatuur van het grote aquarium weer op peil te krijgen volgens de TD.

:huh:
 
Oh roggen kunnen idd wel aardig wat hebben. Eet ie al weer een beetje?
3 dagen? Water koelt traag af ja, maar dit is wel een beetje overdreven. Kan je er wellicht niet koelisolatie omheen doen? Zoals je bij een wijnfles doet, koelelement eroverheen en isoleren zodat het afkoelt. Of ijs erin mikken? :p



:shifty: En als de kabbeljauw er was geweest had je 'm toch op de barbecue kunnen gooien?
 
Oh roggen kunnen idd wel aardig wat hebben. Eet ie al weer een beetje?
3 dagen? Water koelt traag af ja, maar dit is wel een beetje overdreven. Kan je er wellicht niet koelisolatie omheen doen? Zoals je bij een wijnfles doet, koelelement eroverheen en isoleren zodat het afkoelt. Of ijs erin mikken? :p

:shifty: En als de kabbeljauw er was geweest had je 'm toch op de barbecue kunnen gooien?

Nee hij eet nog niet.

3 dagen , jah het is meer als 40.000 liter, dat is overdreven veel water!

Als we er nu isolatie omheen doen , isoleert het de hitte en blijft het in het aquarium zitten.

Heb je ooit een koelelement van 13 bij 4 meter gezien ? Laat staan meerdere? :yikes:

En als we er ijs bij gooien moeten we eerst zoutwater ijs hebben,
anders word het zoutgehalte van het water te laag, en gaan je vissen alsnog dood.

Was het maar zo simpel.

BBQ is zeker een optie, maar een steengrill zou meer mogelijk zijn.
Of we brengen hem even naar de horeca :shifty:
 
Joh, je kan toch zo een nieuwe kopen. Zelfs de Albert Heijn heeft 'm!




:D

:lol: Euh... Ik werk bij Appie en ik kan zeer zeker zeggen dat wij geen levende kabbeljauw van een meter of 1.5 hebben!


Maargoed de isolatie die ik bedoelde isoleert dan alleen de kou van de binnenmantel, maar da's idd lastig voor zo'n grote bak. je kan wellicht ijsblokjeszakjes vullen met water uit de bak zelf, dat in de vriezer gooien en bevroren terugdoen? Het verminderd het warme water dan best snel denk ik. Alleen vriestijden zijn beetje sloom met veel warme dingen in je vriezer.
 
:tongue: En gelijk ingevroren en in de Diepvries gegooid.


Oh je zei vers? Dat heeft een wettelijk maximum van 2 weken voor het verkocht moet zijn. :wink: De meeste leveranciers proberen binnen 3 dagen van boot tot winkel te leveren.
 
Mijn vraag: Waar werk je?

(Gekke vraag he? :hmm:)

Op een educatief/dierenpark , ga de naam niet typen , anders krijgt de opperbaas het meteen in zijn inbox. En ik ga het niet waarderen als hij rondhangt op de blue craic.
Maar ik werk met zeehonden en zoutwater aquaria. :D En op het moment ook zeeleeuwen.

Joh, je kan toch zo een nieuwe kopen. Zelfs de Albert Heijn heeft 'm!

:D

:lol: Daarvoor hoef ik niet eens naar de Appie. Ik gooi m'n hengel wel gewoon uit. Zit toch aan de zee.

:lol: Euh... Ik werk bij Appie en ik kan zeer zeker zeggen dat wij geen levende kabbeljauw van een meter of 1.5 hebben!


Maargoed de isolatie die ik bedoelde isoleert dan alleen de kou van de binnenmantel, maar da's idd lastig voor zo'n grote bak. je kan wellicht ijsblokjeszakjes vullen met water uit de bak zelf, dat in de vriezer gooien en bevroren terugdoen? Het verminderd het warme water dan best snel denk ik. Alleen vriestijden zijn beetje sloom met veel warme dingen in je vriezer.

Bevroren kabeljauw eet wel minder... Zou zeer veel kosten besparen :shifty:
*schrijft verbeterplan*

Dat met die zakken zou mogelijk zijn , tis alleen dat het publiek het dan kan zien, en dat willen ze liever niet, aan de andere kant, who gives a fuck, die beesten gaan voor alles, anders word het een duur en langdurig grapje.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom