Nederlands Draadje 2 - Voor mensen met en zonder leerprobleem

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.
Status
Not open for further replies.
ja maar je zegt het zelf al dat als ze vinden dat het niet nodig is ze het niet moeten doen. punt is alleen dat het in eerste instantie wel wordt gebracht als zijnde een geremasterde cd.

ze verkopen nu een iets hardere cd met wat extra's voor veel geld terwijl ze feitelijk nauwelijks kosten maken. helemaal goed hoor wat mij betreft want zolang de fans het kopen en willen hebben moeten ze dat vooral doen zodat ze weer megatours kunnen doen met fantastische multimediaspektakels er omheen en houden ze er zelf ook wat aan over (en dat gun ik ze want ze hebben met hun muziek mijn leven ook verrijkt).

ik doe er in ieder geval (nog) niet aan mee, alleen de dvd's vind ik wel interessant maar de remixen kunnen mij gestolen worden bijvoorbeeld en artwork heb ik ok niet zoveel mee.
misschien moet ik de kosten delen met iemand, neem ik de dvd's en de rest is voor diegene.. :hmm:

Beter lezen voor je dit soort statements maakt!

De cd is niet alleen in volume aangepast. De dynamische niveaus zijn ook aangepast, de equalizers. Dit is praktisch hetzelfde wat ze hebben gedaan met ALLE andere remasters. Alleen hebben ze dit keer geen nieuwe master gemaakt, omdat ze het niet nodig vonden. En daarom noemt U2 het zelf geen remaster. Maar de aanpassingen die gedaan zijn klinken hetzelfde. Dus voor de meeste leken zoals wij zelf is dit wel degelijk een 'remaster'.
 
dus het is geen remaster maar het klinkt wel als een remaster?

wat is eigenlijk een remaster?

ik zeg, een remaster is gewoon een manier om meer geld te verdienen aan een product wat al bestaat en ik daag je uit om geblinddoekt de geremasterde cd er uit te pikken.

niks mis mee hoor, gebeurt al jaren en zolang mensen het blijven kopen blijft het gebeuren. ik ben een van die mensen want heb ze tot nu toe allemaal netjes gekocht maar ik zeg alleen dat ik niet voor de uberbox ga.

enne, wat heb ik verkeerd gelezen? dat is me niet duidelijk geworden.. :wave:
 
Uitdaging aangenomen. Gezien ik een muzikaal gehoor heb is dat voor mij een eitje.

Een remaster is het pas als er een nieuwe 'master tape' is gemaakt voor het bestand. Wat in dit geval niet gebeurd is, ze hebben de originele master bewerkt en dat gedrukt. En als je fatsoenlijke audio apparatuur is dan is het verschil duidelijk te horen.

Hetgeen je verkeerd gelezen hebt is dat er niks is gebeurd met de originele tapes. Dat het alleen een iets hardere cd is. Dat is het dus duidelijk niet. Het is hoorbaar verbeterd.
 
heb je de nieuwe versie al gehoord? ik ben namelijk oprecht nieuwsgierig of het echt zoveel "beter" klinkt.
ik heb echt wel fatsoenlijke apparatuur staan maar ben geen audiofiel en als je eerst de 20 jaar oude versie afspeelt en direct de nieuwe er achteraan hoor je natuurlijk verschil maar beter is natuurlijk een relatief begrip.
ik heb trouwens nergens beweert dat er iets of niets met de originele tapes is gebeurt simpelweg omdat ik dat niet weet (niemand hier weet dat gok ik).
ik vind het verschil bij de andere geremasterde. (of opgepoetste/verbeterde/gecompresste) cd's ook niet spectaculair maar dat zal wel aan mijn gehoor liggen, ik luister net zo lief naar de gewone cd's.

wat mij betreft kunnen ze beter meer live dvd's uitbrengen (unforgettable fire tijd bv) of zoals pearl jam ooit heeft gedaan elk optreden van een tour uitbrengen. dat voegt wat toe, dit niet. (vind ik!!!!:scratch: )
 
Hm, voor mij was het verschil tussen Streets remaster en oude Streets echt enorm. Het was zoveel duidelijker, alle sporen duidelijker en je kon teminste alle instrumenten van elkaar onderscheiden. Hele verbetering.

Helaas heb ik AB nog niet gehoord omdat die #@*($&# Universal er meer dan een week over doen om mijn box te versturen. :first:

Naja ieder z'n meug. Ik heb niet echt behoefte aan DVD's van concerten van 20 jaar geleden. Ik had liever een 2011 360 DVD gehad. Maar ik ben heel erg blij met deze boxset omdat dit album heel veel voor me betekend.
 
ENNNNNNNN IS IE ER ? :pray:

Okee voor morgen . Ik kan dus echt geen vrij vragen :'(
 
@Galeongirl: je bestelling inmiddels binnen of nog steeds niet?
Hm, voor mij was het verschil tussen Streets remaster en oude Streets echt enorm. Het was zoveel duidelijker, alle sporen duidelijker en je kon teminste alle instrumenten van elkaar onderscheiden. Hele verbetering.
Bullet en Exit zijn er ook echt op vooruitgegaan wat betreft de JT-remaster.
 
Nope. Nog steeds niks. En ik begin echt mijn geduld nu te verliezen, het is belachelijk hoe ik aan het lijntje gehouden word. :doh: Persoon heeft al 2x geclaimd dat ie contact met parcelforce gign zoeken, nog niks van gehoord. Die lithographs kan ik echt zowieso wel vergeten.
 
Ik ga naar SP! :hyper::hyper::hyper::hyper:

Gaan jullie ook naar hun 2e concert? Or naar de Melkweg vrijdag?
Daarover gesproken, dit kreeg ik vanmiddag in m'n mailbox, in de mail van de Fame Music store:
Snow Patrol signeert donderdag 10 november 21:15 uur, album te koop vanaf 19:00 uur met gratis kaartje voor secret gig - FAME - het grootste muziek- en movieassortiment van nederland
Snow Patrol signeert donderdag 10 november 21:15 uur. Nieuwe cd als eerste te koop en gratis kaart voor secret gig in de Melkweg op 11 november!

Hot news: Snow Patrol komt deze donderdag 10 november om 21:15 uur naar FAME Kalverstraat! Ze signeren exemplaren van hun nieuwe cd Fallen Empires die deze avond als eerste exclusief te koop is!

Hoe werkt het? Vanaf 19:00 uur is Fallen Empires te koop en krijgen de eerste 200 kopers 1 gratis kaartje voor de secret gig van Snow Patrol in de Melkweg op vrijdagavond 11 november! Mensen die het album kopen, krijgen als eerste toegang tot de signeersessie van 21:15 uur! Kan je niet voor 21:15 uur in FAME zijn? Geen nood, het album is ook tijdens de signeersessie te koop voor laatkomers.

Fallen Empires is te koop als cd (15 euro), cd & dvd (20 euro) en LP (30 euro).

Ikzelf kan niet (ben die donderdagavond in de Melkweg :) ), maar mocht je geïnteresseerd zijn...
 
Man ik had dat niet gezien! Godzijdank waren er vannacht nog tickets beschikbaar toen we terug waren van de Kaiser Chiefs(die BRILJANT waren!). :D Dus ja, we gaan naar beide data.

Pff ik kan vanavond niet. Wel jammer, we waren gisteren nog in de FAME.
Ticketmaster had ook iets over de eerste 400 kaartjes die kregen toegang tot de showcase vrijdag, maar daar heb ik niks over gehoord helaas.
 
Ik neeem je meeee-e-e-e-e-e-e-e

Net weer gedoken, ging echt super :D
Beter na die domper van vorige keer.
 
Ik moet ook zeggen dat ik het origineel nog staads retegoed vind,
schande dat ze het nooit echt in de setlist hebben gegooid.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom