Herman Brood is niet meer....

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.

DrTeeth

Rock n' Roll Doggie Band-aid
Joined
Sep 13, 2000
Messages
4,770
Location
The Q continuum
Zwolse Courant van vandaag;

Herman Brood pleegt zelfmoord
AMSTERDAM (ANP) - Herman Brood heeft woensdag zelfmoord gepleegd. Dat melden enkele betrouwbare bronnen. De kunstenaar werd 54 jaar oud. Brood pleegde zelfmoord door van het dak van het Hiltonhotel in Amsterdam te springen.

Op zijn lichaam is een briefje gevonden. Daarop staat dat hij ,,er geen zin meer in heeft''. Verder staat er ,,Maak er een mooi feest van. En misschien zie ik jullie nog eens''.
--------------------------------------

Tja, ik was nooit echt een fan van hem maar ik heb hem wel altijd gerespecteerd.
 
erg triest

de enige echte rocker die dit landje ooit heeft gekend

------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Ik heb het ook gezien...

Schijnt dat het redelijk te verwachten was. Er was laatst een interview (heb ik zelf niet gezien) met een vriend van hem en die zei dat Brood min of meer had gezegd dat hij dood zou willen gaan zoals hij geleefd had en zichzelf niet zou willen veranderen.

Ik ken eigenlijk niet zoveel van zijn werk...
 
Toch wel typisch Brood.

Zou trouwens Bono er nog melding van maken? Ik herinner me namelijk nog dat hij hem tijdens de MTV Awards in Rotterdam nog zingend feliciteerde (Melodie: Jacques Brel, Amsterdam) met zijn verjaardag. Hij was toen die week ervoor nog samen met Herman uit geweest in Amsterdam.

------------------
Vorsprung durch Technik
 
Ik vind het tragisch, vooral voor zijn dochtertje, en de manier waarop hij het heeft gedaan... zoals Vorsprung zegt, typisch Brood, maar het maakt het gewoon zo veel erger voor zijn nabestaanden en de mensen die het hebben gezien.

Ik woon pas vier jaar in Nederland, dus ik heb de grootste deel van zijn carriere niet meegemaakt, maar hij heeft een grote indruk op mij gemaakt. En nu is er niemand cool meer met wie ik mijn verjaardag kan vieren (5 november). Ik zal hem missen.

"Ik heb een wens te doen, dat ik graag wil weten waar ik heenga als ik dood ben, waar ik vandaan kom en wat achter de sterren ligt." - Herman Brood
 
Triest. Helemaal voor z'n familie natuurlijk, het is in zijn eigen stijl maar het moet vreselijk zijn om je vader/man/vriend zo te vinden.
 
Zoals ik eigenlijk al verwachtte heeft Bono gisteren 'In a Little While' opgedragen aan Herman Brood.

------------------
Vorsprung durch Technik
 
Van U2Tours.com:

Hawkmoon 269 and Running to Stand Still are played in a medley with Desire. Hawkmoon hasn't been played since Dec. '89. and Running not since Dec. '93. In A Little While is dedicated to Dutch artist Herman Brood who committed suicide yesterday.
 
Gone was dedicated to Herman Brood. (in parijs volgens mij)

zag dit in een post van nicamom in Everything...
 
BMG gaat "I Did It My way" van Herman Brood uitbrengen op single.
mad.gif


Lijkenpikkers!
 
dat is inderdaad behoorlijk smaakloos

------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Back
Top Bottom