Gaat het weer een beetje, meneer De Hoop Scheffer?

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.

DrTeeth

Rock n' Roll Doggie Band-aid
Joined
Sep 13, 2000
Messages
4,770
Location
The Q continuum
Naar het schijnt steunt het NL kabinet een evt. Amerikaanse aanval op Irak ook zonder VN mandaat. LPF-er Janssen van Raay is zelfs van mening dat Amerika onvoorwaardelijk gesteunt moet worden. :rant:

Mogen we nieuwe verkiezingen aub? :yawn:
 
Last edited:
Yep, typical dutch. Altijd een grote bek over gebrek aan Amerikaanse tact en communicatie en dan er mee eens zijn dat er een land zonder VN mandaat kan worden aangevallen. En dat terwijl Frankrijk en Duitsland tegen zijn. Echt een Europees standpunt,..:yell:


En van Rossum zei het prachtig,..... de LPF is een hoop zwerfvuil bij elkaar gewaaid.
 
Ik heb 'gesteund' verkeerd geschreven (met een t). :grumpy:

Ik heb ook mijn reeds een half jaar vermistte Tindersticks cd teruggevonden: hij zat onder de cd van Ocober in de hoes.
:coocoo:

De nieuwe jongen van emancipatiezaken v/d LPF (Phoa) was zojuist zijn dochter's zangcarri?re aan het promoten in Barend & Van Dorp (en Mulder).

Mogen we nieuwe verkiezingen aub? :yawn:
 
Kunnen we die Nawijn niet uitzetten ? Hij zal wel ergens duitse voorvaderen hebben.:coocoo:
 
Ik hoop het niet, ik heb namelijk ook Duitse voorvaderen. :silent:

Winnie de Jong wil zich overigens afsplitsen van de L (geen PF meer) en een compleet nieuwe fractie starten.

Mogen we nieuwe verkiezingen aub? :yawn:
Misschien komt Van Mierlo dan ook weer terug... :scream: :sad:
 
Last edited:
Rono said:
Zal het nog lang duren ?

Bijna iedereen verwacht dat het vandaag zal eindigen. Ikzelf hoop dat ze het toch nog een dagje kunnen rekken, om zo de koningin nog een extra dag te geven om haar grote verlies te verwerken.

Uiteindelijk heeft Volkert dus toch zijn zin gekregen... :(


Martijn
 
ok, waarschijnlijk in januari nieuwe verkiezingen

nu dus de vraag
"moet kiezers van de LPF het stemrecht worden ontnomen?"
 
Salome said:
nu dus de vraag
"moet kiezers van de LPF het stemrecht worden ontnomen?"

Ik vind van wel: Zalm wil nl. in december al verkiezingen (goed plan) en dan bestaat er natuurlijk een kans dat voormalig LPF-kiezers masaal op Sinterklaas gaan stemmen.

Ik denk eerlijk gezegd dat veel van de oud LPF-ers niet naar de stembus zullen gaan. De overige stemmen worden volgens de peilingen 'eerlijk' verdeeld onder de andere partijen. Alleen D'66 staat in deze context op verlies.
 
tsjonge, jonge
ik heb net het misgenoegen gehad om te zien hoe een aantal - niet nader te benoemen - "politici" probeerde de schuld van dit debacle gedeeltelijk op Balkenende af te schuiven

eerst met z'n allen CDA en VVD min of meer dwingen om met LPF te gaan regeren (alsof we deze ellende niet van verre aan konden zien komen) en dan nu dit toneelspelletje

wat een stelletje hypocriete minkukels
 
Wie ? Maxiem en Gerrit ? De VVD en CDA zaten in de kerkbankjes te Delft al al een taktiek uit te denken. Hoe raak ik de LPF kwijt zonder al te veel kleerscheuren. Alle politici hebben boter op hun hoofd.

Ik heb toch een beetje medelijden met Herben. Vanochtend dacht hij nog, we gaan de boel redden maar VVD en CDA hadden de messen al geslepen, en toegestoken.
 
Rono said:
Wie ? Maxiem en Gerrit ? De VVD en CDA zaten in de kerkbankjes te Delft al al een taktiek uit te denken. Hoe raak ik de LPF kwijt zonder al te veel kleerscheuren.



....laat maar, het werd weer ontkent door Maxiem en ik heb geen zin in welles nietes. Op naar het voetbal,....
 
Balkenende is en zal natuurlijk altijd de offici?le politieke verantwoordelijkheid dragen want daarvoor is hij minister-president. Tja, Balkenende kon natuurlijk pas iets doen nadat het conflict tussen Heinsbroek en Bomhof (sp?) was ontstaan. Als minister-president mag je niet ingrijpen in interne (partij)zaken. Echter, toen de LPF externe adviseurs inhuurde om het geschil tussen deze twee te slechten, heeft Balkenende zich als een kind opzij laten zetten want het is natuurlijk de taak van de minister-president om het kabinet aan te sturen. Maar ja, veel meer kun je hem ook niet verwijten want hij had ook erg weinig om mee te werken.

Ik had vanmiddag de luxe het hele debat te mogen aanschouwen, ik vond de opmerking van Herben over het "kunstje dat de LPF zou zijn geflikt" toch niet zo sterk. Verder heb ik ook een beetje medelijden met hem: In de onderhandelingen over het rege...ehm, Strategisch Akkoord heeft hij wel goed werk verricht. Daarna werd hij opzij gezet en heeft die jongen van Wijnschenk de boel mogen verknallen. Nu is op de valreep Herben weer teruggehaald en mag hij verantwoording afleggen aan de kamer. Toch niet correct...
 
eigenlijk had ik het over Rosenmuller en Van Nieuwenhuizen (Marijnissen viel me nog mee)
Thom de Graaf riep gisteren al dat het voor een groot deel Balkenende z'n schuld was

ik weet wel dat politiek meer gaat om zeteltjes winnen dan om goed beleid voeren
maar dit is toch wel triest
 
Gelukkig had ik heel de avond MTV opstaan (Bruce Springsteen live vanuit Barcelona, ik kwam er ook pas vlak van tevoren achter dat ze dit zouden uitzenden dus sorry dat ik niemand hierop heb geattendeerd.)

Groeten,

Martijn
 
Popmartijn said:
Gelukkig had ik heel de avond MTV opstaan (Bruce Springsteen live vanuit Barcelona, ik kwam er ook pas vlak van tevoren achter dat ze dit zouden uitzenden dus sorry dat ik niemand hierop heb geattendeerd.)

Groeten,

Martijn
Geeft niks hoor,...
 
Back
Top Bottom