post your favorite hair metal song - Page 7 - U2 Feedback

Go Back   U2 Feedback > Lypton Village > Lemonade Stand > Lemonade Stand Archive
Click Here to Login
 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 04-28-2008, 03:21 PM   #91
Blue Crack Supplier
 
Zoots's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: the great beyond
Posts: 36,802
Local Time: 04:47 AM
You've gotta give Euphoria another chance! It sounds nothing like Slang, their mid 90s take on grunge or alternative rock or whatever, lol. Euphoria was like "back to the 80s sound with guns blazing". It did have some mid tempo tracks like Paper Sun and Guilty which may be more at home in the 90s but overall I thought it was a huge comeback! Demolition Man, Promises, Kings Of Oblivion... classic Hysteria style material right there! Sure, it had some cheese like It's Only Love and All Night. But hey let's face it, what Leppard album doesn't have some cheese?
__________________

__________________
Zoots is offline  
Old 04-28-2008, 03:35 PM   #92
Blue Crack Addict
 
Reggie Thee Dog's Avatar
 
Join Date: Aug 2000
Location: Hell Ain't A Bad Place To Be...
Posts: 17,934
Local Time: 06:47 PM
Quote:
Originally posted by VintagePunk


Actually, I haven't really liked much that they've done since Retro Active. That's the last album I ever spent any amount of time listening to. I think that I just sort of got turned off of their genre around the mid 90's, and stopped paying attention, really.

I'd be curious to hear their covers album too, I looked it up and their are some great songs on there.

They just postponed a show in this area a few weeks ago, one I nearly bought tickets to for old times sake. I heard about the postponement and looked them up. After just a couple of listens, I do have to say I like the new single more than anything I've heard by them since the early 90's. Sounds like a return to their classic sound, even if they've included a dollop of nu-country in there, to make it palatable for their aging fans.


Good assessment, Reg
I wouldn't know where to get you guys a copy of "Yeah!"
__________________

__________________
Reggie Thee Dog is offline  
Old 04-28-2008, 03:36 PM   #93
Blue Crack Addict
 
Reggie Thee Dog's Avatar
 
Join Date: Aug 2000
Location: Hell Ain't A Bad Place To Be...
Posts: 17,934
Local Time: 06:47 PM
Quote:
Originally posted by Zootlesque
You've gotta give Euphoria another chance! It sounds nothing like Slang, their mid 90s take on grunge or alternative rock or whatever, lol. Euphoria was like "back to the 80s sound with guns blazing". It did have some mid tempo tracks like Paper Sun and Guilty which may be more at home in the 90s but overall I thought it was a huge comeback! Demolition Man, Promises, Kings Of Oblivion... classic Hysteria style material right there! Sure, it had some cheese like It's Only Love and All Night. But hey let's face it, what Leppard album doesn't have some cheese?
Leppard albums starting with 'Adrenalized' are a mouse's dream...
__________________
Reggie Thee Dog is offline  
Old 04-28-2008, 03:40 PM   #94
Blue Crack Addict
 
Reggie Thee Dog's Avatar
 
Join Date: Aug 2000
Location: Hell Ain't A Bad Place To Be...
Posts: 17,934
Local Time: 06:47 PM
Quote:
Originally posted by Zootlesque


True but Maiden is so damn cheesy that they blur the boundary between hair metal and heavy metal. I cannot take their albums seriously like I do say, Metallica's albums.
That's where you're wrong Zoots...Maiden's songs beg you to take them seriously...it's more or less the presentation that is off putting. Dickinson in tight spandex, or is it just lycra and long hair with bangs...

They're songs are fairly deep, but the noodly guitars make me

Maiden rock out with their cocks out, but sometimes we don't need all the 'visual'...
__________________
Reggie Thee Dog is offline  
Old 04-28-2008, 03:43 PM   #95
Blue Crack Distributor
 
VintagePunk's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: In a dry and waterless place
Posts: 55,732
Local Time: 09:47 PM
Quote:
Originally posted by Reggie Thee Dog


Leppard albums starting with 'Adrenalized' are a mouse's dream...
Oh man. :memories: When Adrenalized came out, I was still a Def Leppard apologist, and I remember they got soundly spanked by rock critics for such gems as Let's Get Rocked and Make Love Like A Man. :shudder: To be fair though, that album did have some good tracks (Stand Up ), as did Retro Active. And yes, if anyone you know happens to have Yeah...


Maybe I will give it another go, Zoots. Like I said, the new single has caught my attention, and I love the name of the upcoming album. That in itself makes me want to hear it.
__________________
VintagePunk is offline  
Old 04-28-2008, 03:48 PM   #96
Blue Crack Distributor
 
VintagePunk's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: In a dry and waterless place
Posts: 55,732
Local Time: 09:47 PM
Quote:
Originally posted by Reggie Thee Dog

Maiden's songs beg you to take them seriously...it's more or less the presentation that is off putting. Dickinson in tight spandex, or is it just lycra and long hair with bangs...
I kinda lump Maiden in with Judas Priest. I never really got into that genre full stop, but there are a few songs from each of the popular bands back then that I liked. I think I liked more of Priest than Maiden, though, and more still of Ozzy.

Good lord, let me check my calendar, is it 1986 again?
__________________
VintagePunk is offline  
Old 04-28-2008, 04:38 PM   #97
Blue Crack Addict
 
Reggie Thee Dog's Avatar
 
Join Date: Aug 2000
Location: Hell Ain't A Bad Place To Be...
Posts: 17,934
Local Time: 06:47 PM
Quote:
Originally posted by VintagePunk


I kinda lump Maiden in with Judas Priest. I never really got into that genre full stop, but there are a few songs from each of the popular bands back then that I liked. I think I liked more of Priest than Maiden, though, and more still of Ozzy.

Good lord, let me check my calendar, is it 1986 again?
Gawd, I think you're my Metal Princess...because that is 'exactly' how I feel about Priest, Maiden, and Ozzy. Maiden...too cool for school (in their mind), Priest tougher than leather, but kinda smelly when they get wet, and Ozzy...everybody's favorite drunk uncle...with good stories to tell...
__________________
Reggie Thee Dog is offline  
Old 04-28-2008, 04:43 PM   #98
Blue Crack Distributor
 
Lila64's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: ♥Set List Lane♥
Posts: 52,710
Local Time: 07:47 PM
I really don't care for Ozzy. And I think VP knows about my 80s Def Leppard crush I preferred Priest out of the ones you mentioned above. Saw them on the 'Screaming for Vengeance' tour

Haven't heard Joe & the boys in years!

"Yeah" is still in print. I can order you a copy if you send me $$$.

Whatever happened to that REM request
__________________
Lila64 is offline  
Old 04-28-2008, 04:58 PM   #99
Blue Crack Addict
 
Reggie Thee Dog's Avatar
 
Join Date: Aug 2000
Location: Hell Ain't A Bad Place To Be...
Posts: 17,934
Local Time: 06:47 PM
Quote:
Originally posted by Lila64


Whatever happened to that REM request
Yeah, Zoots....

And I know some 'dog' who has a copy of "Yeah"...I do...
__________________
Reggie Thee Dog is offline  
Old 04-28-2008, 04:58 PM   #100
Blue Crack Distributor
 
VintagePunk's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: In a dry and waterless place
Posts: 55,732
Local Time: 09:47 PM
Quote:
Originally posted by Reggie Thee Dog


Gawd, I think you're my Metal Princess...


I need to look for my leather bustier.



Quote:
Originally posted by Lila64
And I think VP knows about my 80s Def Leppard crush
I won`t tell if you don`t.
__________________
VintagePunk is offline  
Old 04-28-2008, 04:59 PM   #101
Blue Crack Addict
 
Reggie Thee Dog's Avatar
 
Join Date: Aug 2000
Location: Hell Ain't A Bad Place To Be...
Posts: 17,934
Local Time: 06:47 PM
Quote:
Originally posted by VintagePunk




I need to look for my leather bustier.

No, I need to look for it...

But tell me, what do you think of the Scorpions, Hair Metal or Heavy Metal...
__________________
Reggie Thee Dog is offline  
Old 04-28-2008, 05:01 PM   #102
Blue Crack Supplier
 
Zoots's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: the great beyond
Posts: 36,802
Local Time: 04:47 AM
Quote:
Originally posted by Reggie Thee Dog
Maiden's songs beg you to take them seriously...it's more or less the presentation that is off putting.
Well yeah... I didn't say they don't try to sound serious! I just can't take them seriously with the ridiculous lyrics and imagery.

And as for Adrenalize (no 'd' at the end ), I loved it when it came out but I wasn't yet fully into grunge. Later, I realized it's weakness with very bad cheese like I Wanna Touch You. Let's Get Rocked still makes me all although it's pretty silly.
__________________
Zoots is offline  
Old 04-28-2008, 05:02 PM   #103
Blue Crack Distributor
 
VintagePunk's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: In a dry and waterless place
Posts: 55,732
Local Time: 09:47 PM
Quote:
Originally posted by Reggie Thee Dog


No, I need to look for it...

But tell me, what do you think of the Scorpions, Hair Metal or Heavy Metal...
That's a good question. I was just thinking about them a while ago, after I'd posted about Priest et al.

I don't think they were exactly hair metal, but then, I don't think they were pure metal, either. A hybrid of the two, maybe?

Damned Germans, so tough categorize!
__________________
VintagePunk is offline  
Old 04-28-2008, 05:04 PM   #104
Blue Crack Supplier
 
Zoots's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: the great beyond
Posts: 36,802
Local Time: 04:47 AM
Quote:
Originally posted by Reggie Thee Dog
Yeah, Zoots....
I completely forgot!
__________________
Zoots is offline  
Old 04-28-2008, 05:05 PM   #105
Blue Crack Distributor
 
VintagePunk's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: In a dry and waterless place
Posts: 55,732
Local Time: 09:47 PM
Quote:
Originally posted by Reggie Thee Dog


And I know some 'dog' who has a copy of "Yeah"...I do...
Quote:
Originally posted by VintagePunk

And yes, if anyone you know happens to have Yeah...
__________________

__________________
VintagePunk is offline  
 

Tags
hair metal

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 09:47 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Design, images and all things inclusive copyright © Interference.com