Welkom U2C

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.
Status
Not open for further replies.
Bruce/U2 , Still haven't found :drool: jammie!!!
BD was ook leuk, ik moest wel lachen om het gezicht van Bono tijdens het zingen van het soul stuckje op den duur.
Edge's falsetto :drool::cute: Duidelijk win!
Fergie een beetje haarzelf over Edge draperen :tsk:

Mick Jagger /fergie vond ik bij dat nummer beide niet klinken.
Nooit een grote Jagger fan geweest. Tijdens Stuck vond ik het toch wel amusant.

Prima performance verder , de band klonk zeker niet slecht!
Adam werd zo weinig in beeld gebracht :( En hij is juist zoveel aan het sstralen ! Komop zeg! Larry was tijdens becuase the night uit volle borst aan het meezingen! Echt leuk om te zien.
Het moest eht een te gekke avond zijn geweest.

Ik heb helemaal tot het einde gekeken , en was echt onder de indruk van de meeste, Simon and Garfunkel waren weer een keertje bij elkaar (niet van harte zoals het er uit zag af en toe) maar wat klonken die ook nog zuiver! En Stevie wonder Wow! Als laatste maakte Bruce het nog geweldig af! Die man kan toch zingen.:applaud:
Al met al een geslaagde avond , vanavond ga ik kijken of mijn ouders het hebben kunnen opnemen voor me!:hyper:
 
Ja dat zag ik dus ook. Edge druk aan het spelen, ze besprong hem bekant! Wel tof van m dat ie geen kik gaf, lekker negeren. :up:
Daarna ging ze maar naar Jagger toe. :barf:

Het viel me vooral op, dat iedere keer dat Bono in beeld werd gebracht je een enorme bicep op de achtergrond zag. Hallo mr. Mullen! :ohmy:

Einde was me een beetje laat, heb het tot een stukje Jeff Beck gehaald, moest vanmorgen weer vroeg op. Wat was het einde?
 
Ja dat zag ik dus ook. Edge druk aan het spelen, ze besprong hem bekant! Wel tof van m dat ie geen kik gaf, lekker negeren. :up:
Daarna ging ze maar naar Jagger toe. :barf:

Het viel me vooral op, dat iedere keer dat Bono in beeld werd gebracht je een enorme bicep op de achtergrond zag. Hallo mr. Mullen! :ohmy:

Einde was me een beetje laat, heb het tot een stukje Jeff Beck gehaald, moest vanmorgen weer vroeg op. Wat was het einde?

Bruce Springsteen, met van alles en nog wat, hij had ook een nummer met de gitarist van Rage Against the Machine's gedaan. Dat klonk echt epic.
En zelf was hij ook in topconditie.

En damn Larry was inderdaad:crack: zo van, Goedenavond!
Jagger = *puke*

Ik ben even weg voor de rest van de avond,
laat-familie-kerst-diner-muziek-feest
U2 natuurlijk onvermijdelijk, ik hoop dat de DVD opname is gelukt ! :pray:
 
Muhahaha , 4 volle uren R&RHOF op dvd, :love: Dus als er mensen zijn die het nog moeten inhalen (Martijn?), ik wil het gerust rippen en op /youtube zetten. Als je nog stukken mist. Ik ga morgen alles bekijken enzo, het is nu al 1 uur s'nachts en ik ben behoorlijk gaar.
 
Queen stond op 4 terwijl dat toch echt het beste is

:up: Mee eens! Ik blijf erbij dat Queen de beste band is die ooit bestaan heeft en Bohemian Rhapsody een heleboel poorten heeft geopend voor prog- en symfonische rock- en metalbands.

Het idee is leuk, ze zitten alleen veel te veel vast in het verleden.

:lol: Dan denk ik aan mijn pa! Vooral als 'ie wat op heeft begint 'ie een hele oratie over de Beatles, best grappig!

:down: Er kwam vanmorgen waarachtig een nummer van Jan Shit voorbij, iets van "Ik volgde haar benen" of zo...
Helaas heeft het Wildersvolk ook ontdekt dat je de Top 2000 kan verzieken!:angry:
 
:up: Mee eens! Ik blijf erbij dat Queen de beste band is die ooit bestaan heeft en Bohemian Rhapsody een heleboel poorten heeft geopend voor prog- en symfonische rock- en metalbands.



:lol: Dan denk ik aan mijn pa! Vooral als 'ie wat op heeft begint 'ie een hele oratie over de Beatles, best grappig!

:down: Er kwam vanmorgen waarachtig een nummer van Jan Shit voorbij, iets van "Ik volgde haar benen" of zo...
Helaas heeft het Wildersvolk ook ontdekt dat je de Top 2000 kan verzieken!:angry:
Euh, ik vind Bohemian Rhapsody toch wel een van de meest overrated nummers ooit. Maargoed, ik vind One ook niet geweldig dus het zal wel aan mij liggen.
Geef mij maar Another One Bites the Dust of I want to break free.

Ben jaloers. De mijne heeft echt een waardeloze smaak, franse chansons en dat soort gejengel.. dan wel nog bluesmuziek, wat ik normaal gesproken wel kan waarderen, maar t typ wat hij luistert vind ik echt niks.

Wildersvolk?
Oh, ja voor de bassisten hier: Ik mis Level 42 en Iron maiden op jullie lijstje.

Die gasten drummen gewoon op hun bas! :rockon:
Level 42 vind ik idd wel goed, maar ik moet zeggen dat ik van Iron Maiden eigenlijk weinig ken.

Oh, en als Nederlander vind ik het basloopje van Vriendschap van het Goede doel toch wel heel erg briljant. Simpel, maar effectief.
Met hoeveel bassisten zijn we hier dan? *Meldt zich aan*

*steekt hand op*
 
*steekt hand in de zak* Ik mocht willen dat ik een muziekinstrument had. Ik heb een half jaartje kunnen rummen op school.
Maar dat was een afgeranseld Pearl set. Die snare klonk valser dan een jankende kat die door een onzuivere banjo werd geslagen.
Nu eerst sparen voor mijn rijbewijs en dan sparen voor een elektrisch drumkit van Roland.
Aangezien ik in een rijtjeshuis woon :shifty: spaart de buren.
Ik smelt bij Larry's drumwerk ,voor mij bestaan er geen mooiere drumlijn an die van Streets. pronto.
 
Euh, ik vind Bohemian Rhapsody toch wel een van de meest overrated nummers ooit. Maargoed, ik vind One ook niet geweldig dus het zal wel aan mij liggen.

Het klopt dat ze Bo Rhap kapot hebben gedraaid. Geef mij ook maar 'Tie your Mother Down', 'The Show Must Go On' of 'Innuendo' (die Spaanse gitaarsolo, daar krijg je gewoon kippenvel van! Het nummer heeft een opbouw vergelijkbaar met Bo Rhap.)

Ben jaloers. De mijne heeft echt een waardeloze smaak, franse chansons en dat soort gejengel.. dan wel nog bluesmuziek, wat ik normaal gesproken wel kan waarderen, maar t typ wat hij luistert vind ik echt niks.

Mijn ouders willen je wel adopteren, hoor!:D
Mijn pa was vroeger DJ, en had samen met een vriend een drive-in show. Hij heeft een platencollectie om jaloers op te zijn (van Mozart tot Motorhead)!
Mijn oom (dankzij wie ik U2 fan ben) is nog extremer en spaart bootlegs en speciale singles van verschillende bands. Als we bij elkaar zijn gaat het bijna alleen maar over muziek.

Mijn moeder (een Beatles, Bowie en Policefan) vindt overigens dat muziekkennis bij de opvoeding hoort (dus ook die blokfluitessen die mijn broer en ik vroeger hebben gehad, lol!)

Wildersvolk?

Daar kwam mijn vriend mee toen hij zich weer eens ergerde aan de hitparade en het overschot aan Toppers op TV. Hij vindt de fans fouter dan die halve schlagerherrie!
 
Blokfluitles , daar heb ik ook opgezeten! Je verleerd het trouwens ook niet,
ik weet nog steeds hoe ik "de stoker en de machinist" moet spelen.
Ik loop nu trouwens de top serious request aan het luisteren,
komen ook veel gouwe ouwe voorbij maar ook geweldige nummers van nu,
nog geen u2 gehoord maar ik luister ook niet constant.
 
^^ Haha! Geweldig dat je het niet bent verleerd! Ik ken het notenschrift niet meer, op de een of andere manier heb ik het ook nooit meer opgehaald (luiheid:shifty:)

Ik heb de radio net gewoon op 538 gezet, want een paar collega's en ik begonnen in te kakken. Dit deel van de top 2000 is niet echt zo boeiend vind ik! Helemaal als Paul de Leeuw :barf: al voorbijkomt met de verkrachting van een Hazesnummer!
 
^^ Haha! Geweldig dat je het niet bent verleerd! Ik ken het notenschrift niet meer, op de een of andere manier heb ik het ook nooit meer opgehaald (luiheid:shifty:)

Ik heb de radio net gewoon op 538 gezet, want een paar collega's en ik begonnen in te kakken. Dit deel van de top 2000 is niet echt zo boeiend vind ik! Helemaal als Paul de Leeuw :barf: al voorbijkomt met de verkrachting van een Hazesnummer!


Notenschrift herken ik ook niet meer, maar op een of andere manier weten je handen toch waar ze heen moeten. Wij hebben trouwens constant muziek op op werk! Gellukig maar, anders zou de dag zo muziekloos zijn!
 
Ahahaha :hi5: Voor de blokfluiters! Blokfluit en klokkenspel kreeg ik. Baal ervan dat ze me nooit op gitaarles gedaan hebben maargoed, ben het nu aan het inhalen met mn baslessen.

Ik ben echt jaloers op jouw ouders Bonoa, dat klinkt echt tof. Mijn moeder boeit muziek niet echt, die vindt alles wel best wat er op de radio is. En volgens mij vader is alle muziek die hij niet geweldig vindt bagger. :rolleyes:

Ik kan trouwens ook geen noten lezen, maar geloof dat ik dat wel ga leren nu met mn bastheorieboek. Moet ook nog maar ns bassguitar for dummies aanschaffen..
 
En volgens mij vader is alle muziek die hij niet geweldig vindt bagger. :rolleyes:

Haha! Maar dat heeft mijn pa ook wel, hoor! Bijna alles van na de jaren '80 vindt hij niks, (maar ik wijt het aan het feit dat hij ook al 60 is...) dan zegt hij zo echt op zijn Brabants:"De's toch gin muziek", lol!

Ik kan trouwens ook geen noten lezen, maar geloof dat ik dat wel ga leren nu met mn bastheorieboek. Moet ook nog maar ns bassguitar for dummies aanschaffen..

Wel relaxed dat je alleen de tablatuur hoeft te kennen. Mijn vriend speelt al jaren gitaar en vindt het wel relaxed dat hij geen noten hoeft te leren.


Klokkenspel? Haha, dat klinkt wel cool!
 
Hier nog zo eentje die vroeger op blokfluit les werd geschopt, (en later nog een paar jaar trompet heeft gespeeld :) ) Rottige is nu dat ik met de bas veel tablatuur lees, maar daar geen noten bij weet. Die vallen wel te leren natuurlijk, dat is niet zo'n probleem, maar met de bas staat natuurlijk in de bassleutel :doh: Komt allemaal nog wel...

Klokkenspel is ook wel geniaal natuurlijk. Zag op het LeGuessWho festival in Utrecht een band met een electrische xylofoon, compleet met effectpedalen eraan!:applaud:
 
Hier nog zo eentje die vroeger op blokfluit les werd geschopt, (en later nog een paar jaar trompet heeft gespeeld :) ) Rottige is nu dat ik met de bas veel tablatuur lees, maar daar geen noten bij weet. Die vallen wel te leren natuurlijk, dat is niet zo'n probleem, maar met de bas staat natuurlijk in de bassleutel :doh: Komt allemaal nog wel...

Klokkenspel is ook wel geniaal natuurlijk. Zag op het LeGuessWho festival in Utrecht een band met een electrische xylofoon, compleet met effectpedalen eraan!:applaud:
Dat was toch in Tivolli?
Wij noemden die altijd pingeldingen en daar moesten we in de brugklas liedjes op gaan spelen van " het goede doel" en "het kleine cafe aan de haven" , "yellow submarine"etc .De muziekleraar had zijn eigen systeem ontikkeld om noten te leren lezen en dat was wel gaaf ! (Okee, de noten stonden ook op de xylopoon:lol:) Zou wel erg gaaf zijn om dat te horen met pedalen!
Welk soort liedjes leerde jullie eigenlijk allemaal?
 
Klopt, was o.a. in Tivoli.

Net The Unforgettable Fire in de Top 2000 gehoord. Heerlijk. Straks Streets, volgend uur Beautiful Day en het uur daarna Still Haven't Found. Plus nog een hele zut andere goede muziek. :hyper:
Nadeel is dat mijn hele Last.fm op z'n gat ligt...
 
:tsk: moeten jullie geen ou&nieuwjaar vieren? :wink:

Dat is pas over iets meer dan 11 uur.
Ik doe trouwens niks bijzonders dit jaar. Ben een groot gedeelte van de week bezig geweest met schilderen in mijn huis (keuken, kozijnen), dus het is best een troep thuis. En ik heb niet al te veel energie om wild het nieuwe jaar in te luiden.
Wel is het zo dat ik best high ben van al die verfdampen. :drunk:
(Al ging ik gisteren vroeg naar bed met barstende koppijn)
 
Whaha , flink gesnoven dus, Ik blijf ook lekker thuis!
Na werk:|
Die koppijn word morgen waars. nog erger , of heb je een kater-pakket ?
 
Ben hier nu trouwens bezig met PVC lijm... Dat werkt ook wel goed moet ik zeggen:eek:
 
Oh die van mij ook, maar door de top2000 heb ik zelf geen cd meer geluisterd en wordt er dus niks gescrobbeld :)

Ah zo, ja dat had ik voornamelijk vorige week. Met Serious Request en een beetje de Top 2000. Vanaf volgende week is het weer normaal (ook het werk en zo... snif.).
 
Net pas de foto's gekregen van mijn tripje naar Berlijn... Mocht tijd worden :) Maar ik wilde het jullie niet onthouden. Als je het camerastandpunt ergens van herkent kan dat kloppen, wij stonden precies onder de maximale stand van crowdsurfcamera van MTV

16259_331556450470_547270470_9647201_6248735_n.jpg



16259_331556465470_547270470_9647204_4503522_n.jpg


16259_331556445470_547270470_9647200_2308481_n.jpg


Ja het was een mooi U2-jaar!:applaud: Volgend jaar gaan we gewoon verder
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom