Welkom U2C

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.
Status
Not open for further replies.
Yaah ! Geweldig, Hij kent echt alles uit zijn koppie :lol:
Ik ga vanavond zeker kijken.
 
Wel lachûh! Gerard Ekdom houdt ook wel van een lekker potje stevig rocken, dus er komt altijd wel goede muziek voorbij! :rockon:

Met Kerst begint trouwens de Top 2000 weer op Radio 2, gaan jullie ook luisteren?
 
Geweldig filmpje van een geweldig nummer!

Top2000 probeer ik altijd wel te luisteren, maar ik ben niet gewend om de radio aan te hebben.. Ik ga mijn best doen

Edit: Magnificent staat er in!

14 U2 One
57 U2 Sunday bloody sunday
62 U2 With or without you
102 U2 I still haven't found what I'm looking for
118 U2 Beautiful day
122 U2 Where the streets have no name
127 U2 The unforgettable fire
171 U2 Bad
217 U2 Pride (In the name of love)
307 U2 New Years day
330 U2 Magnificent
533 U2 All I want is you
637 U2 Vertigo
645 U2 I will follow
839 U2 Sometimes you can't make it on your own
889 U2 Stuck in a moment
1037 U2 Walk on
1972 U2 The sweetest thing
 
Ja dat is zeker jammer.

Sweetest thing is trouwens ook nieuw in de lijst, en de grootste stijgers zijn Bad (1608=>171) en Vertigo (1785=>637). Voor de rest geen schokkende veranderingen.
 
Grafiekje!

image1fn.jpg
 
Ik ben het echt zo niet eens met de smaak van Radio 2 luisteraars. Gisteren ook al, de top 5 beste basloopjes... wtf, geen Thriller/Billy Jean van MJ, Queen stond op 4 terwijl dat toch echt het beste is, en de rest waren allemaal 'ouwe' redelijk onbekende nummers. Niks van Flea/RHCP terwijl dat toch echt een van de meest technisch brilliante bassisten van de afgelopen 20 jaar is!

Het idee is leuk, ze zitten alleen veel te veel vast in het verleden.
 
Ik ben het echt zo niet eens met de smaak van Radio 2 luisteraars. Gisteren ook al, de top 5 beste basloopjes... wtf, geen Thriller/Billy Jean van MJ, Queen stond op 4 terwijl dat toch echt het beste is, en de rest waren allemaal 'ouwe' redelijk onbekende nummers. Niks van Flea/RHCP terwijl dat toch echt een van de meest technisch brilliante bassisten van de afgelopen 20 jaar is!

Het idee is leuk, ze zitten alleen veel te veel vast in het verleden.

Wat was dan de top 5 van beste basloopjes?
 
Datum: dinsdag 22 december
Thema: beroemde basloopjes
1.White rabbit – Jefferson Airplane
2.Money – Pink Floyd
3.A Forest – The Cure
4.Another bites the dust – Queen
5.Walk on the wild side – Lou Reed

:/

Nou, dat zijn nu niet bepaald ´redelijk onbekende nummers', maar inderdaad 5 klassiekers.
 
Datum: dinsdag 22 december
Thema: beroemde basloopjes
1.White rabbit – Jefferson Airplane
2.Money – Pink Floyd
3.A Forest – The Cure
4.Another bites the dust – Queen
5.Walk on the wild side – Lou Reed

:/


Queen heeft wel echt baslijnen die zelfs bij een bass-newb als ik,
dagen lang in je kop blijven zitten. Verdient het echt.
Money , daar kan ik ook nog wel wat van snappen maar dat de RHCP
er niet in staat :tsk: Helemaal met je eens.

Top 2000 luister ik aleen tijdens werk trouwens,
Laatste nummer dat ik hoorde was van Prince
 
Nou, dat zijn nu niet bepaald ´redelijk onbekende nummers', maar inderdaad 5 klassiekers.

Nee okee, misschien was dat wel verkeerd verwoord. Maar het zijn geen relevante nummers tegenwoordig meer. Dat is het jammere wat ik aan radio2 vind(helaas staat het hier thuis elke dag op), alles is uit de 70s en 80s en dan OPEENS weer uit de 00's. De 90s worden volledig overgeslagen, van U2 heb ik alleen ooit Streets, I still haven't found en New Year's Day gehoord, en dan springt het naar Beautiful Day, Walk On, Vertigo en Magnificent. Ze negeren gewoon zo veel, echt een gemiste kans. Oh en ze draaien af en toe wel One natuurlijk. :rolleyes:

Misschien steekt dit bij mij heel erg omdat ik meer een 90's U2 fan ben maarja. Ik vind het gewoon zo raar dat ze dan opeens de nieuwere dingen wel draaien en t gewoon overslaan.
 
:grumpy:

Ze raden mensen af om vanavond de weg op te gaan i.v.m. gladheid (ijzel). Dat wordt dus waarschijnlijk geen kerstdiner vanavond... :|
 
Het is ook alttijd , oh, u2 van One?:| I mean Come on! One is wel een fantastisch nummer, maar ze hebben nog zoooooooooo veel meer en beter.


Allas, Ik moet wachten tot 2e kerstdag met lekker eten. Lekker thuis Gourmetten :drool: jam.
Is de mist bij jullie trouwens ook zo erg? Je ziet hier nog geen honderd meter.
 
Mist, geen mist hier! Het is prima weer, bewolkt maar niet al te koud. Kom net van me werk, gekkenhuis.
Waar niet gestrooit is is het spekglad, heb dus een stukske met de fiets gewandeld. Kijk dus idd echt goed uit buiten!
 
Altijd leuk kerstdagen, Bij mij op m'n werk was het uitgestorven.
 
Mokers:heart:
Wisten jullie trouwens dat 2e kerstdag de TV special van de Rock & Roll hall of fame word uitgezonden? :hyper: U2 & Bruce Springsteen~! Ik denk dat ik hem op ga nemen op DVD, en dan een bootleg er van maak.

:D Even een herrinnering! Straks op NL 3, 20.30.

:hmm: Zou dit op uitzending gemist komen te staan? Waarschijnlijk niet he?
 
Vertigo vond ik best saai... Bono verneukte de hele melodie...

Magnificent.. hm, niet slecht! Vond m best goed... wellicht beter dan de live versies die ik gehoord heb, die klonken zo dood.

Because the Night: Patty smith is nog steeds niet mijn favo vocaliste...Bruce though <3 Klinkt erg strak allemaal. En Adam's Warwick Reverso is de gaafste bas die ik ooit gezien heb. *zucht* Dat wordt sparen.

I Still HAven't found: speeches... yawn. Go Bruce, lekker afgekort.
Wow, Bruce klinkt wel erg gaaf zo. geweldige versie. Ik vind de piano erbij best leuk, voegt een extra laag toe aan het nummer.

U2 met Fergie en Will.I.Am? Dat klinkt eng. Erg eng. Geen flauw idee wat ik hier moet verwachten. Herken t intro niet. Ohey Jagger. Dat verklaart een hoop. Wat een skelet is het ook. Ik kan Bono's gitaar zowaar horen, da's een plus. Verder niet echt boeiend. Ik vind Fergie's geschreeuw echt helemaal niks..

Oooh Stuck met Mick Jagger.. interesting. WOAH Stuck op de Explorer???? O_O Da's nieuw!
:love: Dallas in de achtergrond.
Interessante keuze, klinkt zeker niet slecht. Blij dat het teminste weer electrisch is en niet die live akkoestische versie! Edge's falsetto blijft geweldig.

Beautiful day klinkt strak. Raar idee dat dat nummer al 8/9 jaar oud is. 'T lijkt wel gisteren, vooral met het Soul stuk aan het einde!

Nou dat was zeker niet slecht. Voorspelbare keuzes van nummers helaas op stuck na, maargoed. :up: Klonk prima.
 
:D Even een herrinnering! Straks op NL 3, 20.30.

Bedankt.
Ik heb het dus gemist. :grumpy:
Rond middernacht kwam ik er pas achter dat het werd uitgezonden (of beter gezegd, herinnerde ik me dat het zou worden uitgezonden). Heb dus nog wel Bruce Springsteen gezien, maar niet de anderen.
:|
 
Zojuist kwam U2 met het optreden tijdens de EMA uitreikingen weer voorbij op MTV. Kan er geen genoeg van krijgen:applaud:
 
Zojuist kwam U2 met het optreden tijdens de EMA uitreikingen weer voorbij op MTV. Kan er geen genoeg van krijgen:applaud:

Oh dat heb ik nog niet gezien, komt het willekeurig voorbij of staat het ook in de programmering? :hmm: Enig idee wanneer het weer voorbij zal komen?


Jammer dat je het gemist hebt Martijn, het was best een tof concert. Schijnt in HD kwaliteit op youtube te staan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom