U2 in Arnhem: terugblik

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.

Soulrock

Babyface
Joined
Oct 13, 2000
Messages
0
Alles goed?

Nou, het Nederlandse deel van de Elevation tour is ten
einde. En het was alles wat ik ervan verwachtte. En
meer! Voor mij was het absolute hoogtepunt de
uitvoering van SBS op de eerste dag. Ik had nooit
gedacht dat juist d?t nummer zo?n indruk op mij zou
maken. Ik wist dat ik zou gaan springen en zingen,
maar dat zou ik bij vele andere nummers ook gaan doen.
Echter, het gevoel dat ik kreeg bij Bono?s speech
over de G8-meeting is onbeschrijfelijk en zal ik nooit
meer vergeten. Natuurlijk waren er vele andere
hoogtepunten, maar SBS op 31 juli was voor mij een
unieke versie van een song die het voor mij niet meer
deed, tot aan 31 juli... De RA versie van u2log heb ik
al tig keer geluisterd, dat zegt genoeg.

Andere (persoonlijke) hoogtepunten:
- 2x Gone (wat een gitaar en wat een fantastische
song!)
- Out of control (toen voelde ik me echt fan, hahaha)
- De ontlading na de intro van Sgt. Pepper? (helemaal
gek werd ik toen hahaha)

Verder ga ik jullie niet vermoeien met alle andere
hoogtepunten. Voor mij waren de afgelopen dagen
eigenlijk ??n groot hoogtepunt! Na U2 meerdere keren
op grote afstand gezien te hebben was de plek aan de
tip van het hart uniek, en ik denk dan ook dat deze
concerten niet meer te overtreffen zijn. Maar gelukkig
kan ik daar nog achter komen want ik ga nog concerten
bezoeken in Londen!!

Groet, Kris
 
Helemaal mee eens Soulrock, Sgt. Pepper was echt een top intro en Gone was fantastisch!!!

------------------
Vorsprung durch Technik
 
Alles goed! En een prettige dag verder:))

Soulrock, je vermoeit ons echt helemaal niet.

As for me, ik ben twee keer geweest. 31 juli was onvergetelijk omdat ik
1. In het hart stond (ik kreeg de zweetdruppeltjes van Bono over me heen,mmmmm, en Larry en ik hebben een aantal malen naar elkaar gezwaaid (ik meer dan hij hoor!)
2. SBS kan gewoon nooit meer beter worden dan het was op 31 juli. Onmogelijk!
3. Gone, onbeschrijvelijk.
4. U2 zo ontzettend vrolijk was, ze hadden er zin in, maakten grapjes, en hoewel ze moe waren gaven ze zich helemaal.

3 augustus zat ik op de tribune (dicht bij het hart gelukkig) en het was onvergetelijk
door o.a.:

1.Out of Control. En volgens mij de extra extra lange uitvoering!
2. Hoewel Bad 31 juli al geweldig was, was het op 3 augustus nog veel perfecter.
3. Volgens mij was Bono's stem nu nog perfecter dan dinsdag. Iedereen die zegt dat hij slecht bij stem was kan opvliegen, het was prima!


Weet iemand waar ik bootlegs/mp3's van deze concerten kan vinden?
 
De volgende mp3's zijn te downloaden op www.elevation-tour.com:

Arnhem 1:

Elevation
Until the end of the World
When I get Home/Stuck in a moment
Where the streets have no name

Arhnem 3:

Bad

------------------
Vorsprung durch Technik
 
Mijn moment van Arnhem was out of control
gisteren ( 3 aug ) De cassette van dit nummer
was mijn eerste aankoop, 20 jaar geleden.

New york was klasse, met de schaduw op
het bedlinnen.
smile.gif


Een grootte min punt ? Het veld was veel
te vol gepropt. Dat viel me dinsdag al op maar gisteren helemaal. Ik zag het vanaf de
tribune. Schande
frown.gif


------------------
I can`t change the world but i can
change the world in me.

Read you, Rono.
 
Veld te vol????
Ik stond op het veld en heb er weinig van gemerkt. Oke, ik stond voor de afzetting rond het hart, daar is het altijd rustiger (als ik wilde kon ik gemak rond het hele hart gaan dansen). Maar ook bij het halen van drank kon ik me behoorlijk goed een weg banen door de menigte. Ik ken clubs waar dat anders is, om nog maar niet te spreken over festivals maar ik een paar maal ben gaan crowdsurfen om zo snel mogelijk bij de WC te komen, omdat er in de menigte echt geen doorkomen aan was.
Was het druk gisteren? Ja, te druk, nee.

------------------
Vorsprung durch Technik
 
wat viel mij op:
1. Edge was echt maniakaal bezig
GOEIENDAG !!!!
2. het geluid was erg goed (ik stond zo'n meter of 3 achter de hekken)
3. iedereen die zegt nummers zoals "Pride", "Sunday Bloody Sunday" en "With or Without You" beu te zijn moet zich laten nakijken
4. Bono was inspirerend
5. het was inderdaad toch wel vrij druk op het veld buiten het hart
na 4 nummers stond het zweet op heel mijn lijf en het werd alleen maar erger

6. beste concert wat ik ooit heb meegemaakt
FANTASTISCH !!!!!!

------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Ik wil jullie er eventjes op wijzen dat ik al mijn imnpressies maar gewoon in het Now departing forum in het Engels heb neergezet.

Wat een week he?

------------------
~stadtmueller
 
Hallo,

Salome schreef:

5. het was inderdaad toch wel vrij druk op het veld buiten het hart
na 4 nummers stond het zweet op heel mijn lijf en het werd alleen maar erger

Nou, dan heb je het maar rustig aan gedaan
smile.gif

Alledrie de avonden was ik al halverwege Elevation doorweekt (1e avond op de tribune, 2e avond punt van het hart buitenkant en 3e avond midden in het hart met volop ruimte om me heen).

Op de eerste avond was het trouwens ook leuk om te zien dat, hoe vol het veld ook stond, echt iedereen stond te springen met Elevation, Streets, etc. Wauw!

C ya!

Marty

P.S. Mijn review komt echt nog, maar pas op z'n vroegst volgende week (ik heb morgen Antwerpen nog, mijn laatste concert).
 
Originally posted by Popmartijn:
Nou, dan heb je het maar rustig aan gedaan
smile.gif
hahaha,
tsja, het kan er ook mee te maken hebben gehad dat ik mij pas na 4 nummers bewust werd van andere zaken dan de muziek
smile.gif


------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
OK ik ben hier....
smile.gif


Zoals gezegd was ik er de eerste avond bij en ik heb het allemaal even in moeten laten trekken. Mijn eerste opmerking is dat ik Elevation een stuk indrukwekkender vond dan Popmart. Dat zal deels komen omdat Elevation nog vers in het geheugen ligt maar ook omdat ik nu dichterbij stond (ter hoogte van de punt van het hart, tegenover Adam). Ik ben nu ook een grotere fan dan in '97 (bijna een jaar interference achter de rug) dus daar kan het ook aan liggen want dan ga je U2 zaken toch in een ander perspectief bekijken.

Ik had de US tour niet echt gevolgd dus het eerste wat me opviel dat de set niet zo gestripped was als ik in eerste instantie had verwacht. Het is natuurlijk een flinke stap terug vergeleken met Popmart of ZOOtv maar nog beter en indrukwekkender dan de meeste huidige rockbands. Het mooiste "kippevel; het-gaat-nu-echt-beginnen"-gevoel had ik ook toen ineens de lichten van de "kroon" boven Bono aangingen tijdens Beautifull Day. Dat was misschien nog wel indrukwekkender dan de muur van licht bij Mofo tijdens Popmart. Ik was ook zeer onder de indruk van SBS en niet alleen door de G8 speech maar ook door de kracht die een volle elektrische versie heeft vergeleken bij de accoustische. Wat mij betreft mogen ze die accoustische sets achterwege laten in het vervolg....

Bij de Charlton Heston 'commercial' hoorde ik achter me nog een groot aantal mensen discussi?ren of dat nou voor of tegen vuurwapens was (WHA??
eek.gif
!) en ik had sterk de neiging die mensen de les te gaan lezen maar mijn zus hield mij tegen (gelukkig maar!).

Wat me ook opviel was dat er verder weinig dronken mensen waren en dat je van iedereen genoeg ruimte kreeg. Al was er wel steeds een meisje achter me dat haar handen steeds op mijn schouders legde maar dat nam ik maar voor lief.
biggrin.gif


De rest van de nummers waren grotendeels ijzersterk al kon ik Edge's tweede stem nauwelijks horen en mochten de bas- en ritmesecties ook wel iets harder. Het was wel een verrassing dat de hele band nog even naar de punt van hart liep om daar Desire te spelen.

Al met al een zeeeeeeeer geslaagde avond al is 200 gulden (kaartje + T-shirt + drinken) wel erg duur voor een avondje uit, vooral voor een student. Buiten nog bijna in een vechtpartij beland toen ik per ongeluk op iemands hand ging staan (wat moest die ook op de grond?). Ik baalde ook even vanwege het feit dat er zo weinig bussen waren want we stonden helemaal bij het openlucht museum geparkeerd. Maar het geval Spaarnwoude zet dat tenminste ook weer even in perspectief.

In ieder geval voor herhaling vatbaar en bij de volgende tour (of misschien nog wel een volgend been!) ga ik weer en misschien ook nog wel meer dan 1 avond. Heb je bijvoorbeeld niet meer het gevaar dat ze alle interessante nummers gaan spelen op de avond dat je er niet bij bent. Maar mij hoor je niet klagen want mijn zus en zwager zijn ook bekeerd tot het U2-dom en ik heb een fantastische avond gehad.



[This message has been edited by DrTeeth (edited 08-07-2001).]
 
Back
Top Bottom