Saai????

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.

Gloria

The Fly
Joined
Apr 3, 2001
Messages
146
Location
The Netherlands
Dit forum lijkt een beetje te zijn uitgeblust. Dus hierbij een oproep aan alle Nederlandse U2-fans om dit forum weer wat leven in te blazen. Bijvoorbeeld om te beginnen: welke tour/nummer/CD van U2 vinden jullie (tot nu toe) de beste?
 
tour - moeilijk, ik ken "The Unforgettable Fire" tour alleen van bootleggs, maar die vind ik echt steengoed
ander ZOOTV
nummer - A Sort of Homecoming
de beste tekst van elke band ooit
album - The Unforgettable Fire wint het net van ATYCLB en Zooropa

shit, toch nog 10 jaar te laat geboren
biggrin.gif


------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
OK, hier de mijne:

Tour: Zoo TV (indoor), en als ik erbij had kunnen zijn dan waarschijnlijk Joshua Tree (mijn ouders wilden me niet alleen vanuit Twente naar de Kuip laten gaan toen ik 15 was)

Nummer: Red Hill Mining Town
CD:Joshua Tree en ATYCLB

Hoe oud ben je dan Salome??? (ik 29)
 
Tour: ZOOTV
Nummer: A Sort of Homecoming
CD: The Unforgettable Fire



------------------
Vorsprung durch Technik
 
Ik had hier al eerder willen...eh, 'posten' maar ik heb geen idee wat mijn favorieten zijn.

Maar nu ik hier toch ben;
Album - October
Nummer - Acrobat

Als tour ligt Popmart voor de hand want daar wss ik bij.
 
Originally posted by Gloria:
Hoe oud ben je dan Salome??? (ik 29)
over een maandje word ik 26
grappig trouwens dat Vors en ik precies dezelfde favorieten hebben

------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Om een album en een nummer te kiezen vind ik ontzettend moeilijk. Zowel The Unforgettable Fire als Joshua Tree staan hoog in mijn lijstje, maar ook Pop en ATYCLB. Ik denk dat Elevation mijn favoriete tour gaat worden, het is mijn eerste en hoewel de boots van de andere tours geweldig zijn, zal het denk ik wel een verschil maken met als je er zelf bij bent geweest.

------------------
Tobe, or not Tobe
 
Absoluut waar Tobe. Ik vond het eerste concert waar ik geweest ben ook geweldig. Ik had het geluk dat het in Ahoy was, dus een redelijk "intiem" concert.

Tip voor Vorsprung en Salome: ik hoorde dat het een aantal mensen in de VS is gelukt om U2 Kite te laten spelen door wat folders uit te delen. Als jullie nu wat folders maken om ze Homecoming te laten spelen dan....
 
nou, ze zouden "Kite" hoe dan ook live gaan spelen tijdens de Elevation-tour
misschien dat het door die folders een paar shows eerder is gebeurd dan dat ze eerst van plan waren
A Sort of Homecoming zal wel nooit meer live te beluisteren zijn
frown.gif


------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Nou, ik heb het vermoeden dat A sort of Homecoming nog 1 keer live te beluisteren valt.... in Slane op 25 augustus.
Helaas is het me niet gelukt om daar kaarten voor te krijgen. De U2.com presale was voor Slane tegelijkertijd met Utrecht en ik moest een keuze maken. Die zaterdag erna is het me helaas niet gelukt, dus nu wacht ik maar tot het tweede Slaneconcert wordt aangekocht.
 
Ik heb drie favorieten die ik graag in Europaaan de setlist zie toegevoegd worden (Ik heb er wel meer, maar je moet toch kiezen):

A sort of Homecoming
Unforgettable Fire
Gloria

Nu denk ik dat van die drie ik het meeste kans heb op Unforgettable Fire, omdat deze ooit als single is uitgebracht. Van Gloria hebben ze zelf al te kennen gegeven dat deze plaat hen niet meer zo bevalt en A sort of Homecoming is nooit een single geweest (hoewel er wel een live-versie op de UF-single en WAIA staat)

------------------
Vorsprung durch Technik
 
Ik zou graag de volgende nummers op de Europese setlist zien:
Unforgettable fire
11 'O clock tick tock (als vast nummer)
October

En wat mij betreft kunnen ze de volgende nummers thuislaten:
Desire
The Fly
New York
 
New York niet THUISLATEN!!!! Da's zo'n beetje m'n favoriete nummer van ATYCLB. The Fly schijnen ze ge-restyled te hebben (nog niet gehoord) en die wil ik dus ook wel horen). Desire is ook altijd wel een lekkere rockplaat. En ik vind dat er een behoorlijk aantal rockende platen in de show moet zitten, dat zorgt voor een beetje pit.

Thuislaten (liever niks, maak de show maar gewoon wat langer
biggrin.gif
)

Sweetest Thing
(en meer kan ik zo eigenlijk niet bedenken)


------------------
Vorsprung durch Technik
 
OK, Vorsprung speciaal voor jou mogen ze die drie nummers ook spelen. Ik moet toegeven dat ik Desire het slechtste U2 nummer vind, ik weet dat ik 1 van de zeer weinigen ben die dat vind maar goed, als ze jou daarmee een plezier doen.

I love the Sweetest Thing dus laten ze inderdaad maar gewoon een langere setlist spelen??!!

Volgende vraag:
zijn er Nederlanders die wel naar Slane gaan?
 
Hallo,

Als ze maar out of control spelen, dat zou klasse zijn.
Dit was 2I jaar geleden mijn eerste aankoop en de
start van mij verslaving.

En over Slane, de prijzen van de hotels ect zijn drie
keer zo hoog geworden. Zonder mij.

------------------
I can`t change the world but i can
change the world in me.

Read you, Rono.
 
Ik heb de re-style van The Fly wel al gehoord en je wil ECHT niet dat ze die thuislaten. Desire wordt als ik het goed heb elektrisch gespeeld dus die mogen ze ook doen.

Slane zit er bij mij financieel en qua tijd ook niet in.

WACHT MAAR TOT IK AFGESTUDEERD BEN!!!
 
Er zit dan niks anders op dat U2 gewoon 10 extra nummers speelt. Dan is iedereen blij.

Zo te lezen geen Nederlanders dus naar Slane? Dan moet het bijna wel een saai concert worden.....
 
Geen Nederlandse interferencers voor zover ik weet.
Er zijn vast wel Nederlanders die naar Slane gaan maar die je hier niet ziet.
 
ach Slane zal best wel speciaal worden
maar om voor die prijzen daar nu al mijn organen te gaan verkopen

ik zie ze wel in Nederland

------------------
Salome
Shake it, shake it, shake it
 
Back
Top Bottom