Quantos aqui falam Portugu?s?

The friendliest place on the web for anyone that follows U2.
If you have answers, please help by responding to the unanswered posts.

follower

Refugee
Joined
Jul 30, 2000
Messages
2,302
Location
Porto Alegre/Brasil
Oi pessoal, o t?tulo j? diz tudo, como agora temos um f?rum onde podemos falar outras linguas gostaria de saber:

Quem aqui fala o maravilhoso idioma de Cam?es?
smile.gif


Ou pelo menos entende um pouquinho? N?o ? t?o dif?cil como dizem...


[This message has been edited by follower (edited 03-05-2001).]
 
EU arremessar n?o um Portugu?s exclusivamente desejo ainda voluntariamente meu condol?ncia volunt?rio a respeito de o ponte-oportunidade.

Hope this came through alright.

[This message has been edited by DrTeeth (edited 03-05-2001).]
 
No DrTeeth, it doesn't make sense, sorry. Please write it again in English, and I'll translate it into Portuguese, if you want to, OK?
As you said in the other thread, let's flex our linguistic muscles.
biggrin.gif
 
I wanted to offer my condoleances regarding the bridge-incident. Come to think of it, maybe you're Brazilian and didn't hear about it.
 
Yes I'm Brazilian and no, I didn't hear about it, was it something that happenend in Portugal?
I didn't see the news today, too much work and kids to take care.
 
A bridge collapsed under the weight of 1 bus and 2 cars. due to poor maintenance and heavy rainfall, one of the bridges pillars collapsed. 100 people dead and two official days of mourning in portugal.
 
Oh my God, sorry to hear that, so many lives wasted! I have a friend who lives near Lisbon, I need to get in touch with him ASAP.
frown.gif


Well on the subject of my post you could say:

Sinto muito pelo acidente com aquela ponte, eu gostaria que essas coisas terr?veis nunca acontecessem.

It goes like this:

I feel deeply sorry about the accident with that bridge, I wish that such terrible things wouldn't happen at all.

Boa noite (Good night)
smile.gif
 
I hope your friend is doing O.K. I have three friends in Braga. I allready sent them a mail if anything is allright.

Good night
 
Um, eu posso falar un pouquinho de portunhol, mais eu acho que eu deveria falar so espanhol e nao complicar a gente demais...

Makes sense?
 
Si claro por supuesto U2@NYC! Seu Portugu?s est? correto.
smile.gif


I dare say that I understand the posts in Spanish, but I don't dare answer them, in order to avoid portunhol, LOL
 
Oi amiga, portunhol ou portu?ol ? um "idioma" que mistura palavras em portugu?s com outras em espanhol, ? muito falado na fronteira entre o Brasil e os demais pa?ses vizinhos.
smile.gif
 
Bueno, en realidad, me acuerdo de haberla escuchado en Rio hace unos a?os cuando estaba en la playa... y me quedo la cancion. Tambien mis padres escuchaban mucho a Maria Creuza, Maria Bethania, Gal Costa, etc.

Festa do interior e a melhor fita do mundo !!!
 
LOL U2@NYC, sabe, ?s vezes acho que nasci no pa?s errado, j? que n?o gosto de samba, carnaval ou futebol.
S? h? duas bandas brasileiras que eu gosto, n?o sei se voc? conhece, Legi?o Urbana e Paralamas.
Sou t?o louca pelo U2 que quase n?o ou?o m?sica brasileira, e sei que muita gente em outros pa?ses gosta muito de nossa m?sica. Que ironia, n?o ??
smile.gif
 
En realidad, si, es una ironia... pero los Paralamas si me gustan, eran muy famosos en Argentina. Que paso al final con Herbert Vianna?

Me acuerdo de esa cancion "Alagados" o algo asi... muy buena. Y "Track Track" tambien.

No conozco a Legiao Urbana.
 
O Herbert Vianna est? melhorando, mas ainda est? hospitalizado. Parece que saiu do coma mas ainda n?o consegue se comunicar. Agora me lembro que voc? havia perguntado por ele logo ap?s o acidente, acho que naquele t?pico sobre o Fito Paez. Alagados ? mesmo muito boa.

O Legi?o Urbana na realidade j? acabou, porque o vocalista e compositor Renato Russo morreu, ele tinha AIDS, foi outra hist?ria triste, mas o som deles ? demais, o cara era um grande poeta e tinha uma voz linda.
 
Back
Top Bottom